lørdag, april 18, 2015

Kineserne er rare

Det rareste jeg vet om kinesere er at de ser ut til å gymme uten gymtøy. I parken ved siden av her jeg bor denne uka er det tartandekke der damene gjør gymnastikk på midten, ganske lette øvelser, de beveger bare armene og overkroppen, men pent.

Vi har gymtøy på når vi gymmer, sånn at alle skal forstå hva vi gjør. Med mindre vi gymmer i skogen, da har vi turtøy på, sånn at alle skal forstå at vi kan skogen. Men kineserne i parken her ser ikke ut til å bry seg om hva jeg skulle tro. De gymmer i vanlige klær.

Mennene går runder. Noen går fort med armsleng, man forstår at de går. Mens andre bare rusler, de beveger seg ikke raskt fremad. Noen går en tur med en venn.

Jeg så også en mann langt unna tartanparken, på fortauet i en vanlig gate med butikker. Jeg kom gående og han sto og slang armene i karusell rundt magen sin på fortauet og trente på den måten.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden