tirsdag, januar 17, 2012

Sally Mann kommer til Oslo

i februar og jeg oppdaget det nå, for seint

Hun skal til fotojournalistenes Dok12 og festivalpasset er utsolgt.


Ikke bare det, men det kommer flere andre fotografer, for meg foreløpig ukjente, som jeg gjerne ville hørt og sett bildene til. F.eks Darcy Padilla som har dokumentert de 18 siste årene av livet til Julie Baird, som til slutt døde av aids.


Og også Liz Hingley som dokumenterte det religiøse livet i Soho Road i Birmingham, under med polske katolske sangere.



Her er de andre fotografene som kommer til Dok12. Jeg finner irriterende lite informasjon på sidene deres. Er noe åpent for meg som ikke får kjøpt festivalpass? Er det arrangementer andre steder? Festivalen foregår på Litteraturhuset, heller ikke på sidene der finner jeg informasjon.

Jeg får det for meg at jeg har vært i denne situasjonen før, oppdaget at noen jeg vil se kommer til den festivalen og at jeg ikke finner noen informasjon men det kan jo være hjernen min som skrur seg til. Hvor om alting er. Jeg har lagt til sjekk i kalenderen for 14. desember neste år at jeg skal sjekke billetter for Dok13.

Sally Mann har jeg skrevet om flere ganger, bl.a her.

11 Kommentarer:

Blogger Siri sa ...

Argh! Jeg ville også ha fått med meg dette.

18 januar, 2012 09:09  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg skjønner ikke hvordan mennesker som arbeider med formidling og som jeg også vil tro er entusiastiske for programmet de har fått til, er så dårlige til å få fortalt om det.

18 januar, 2012 09:43  
Blogger vilikke sa ...

Ah, skulle veldig gjerne hatt med meg dette!

18 januar, 2012 10:38  
Anonymous Anonym sa ...

Så lenge det er utsolgt før du oppdager det, - så er de vel flinke nok for sitt behov. Nå må du rett og slett ut på svartebørsmarkedet for å få deg en billett. Man må da kunne komme inn på et sånt arrangement om man virkelig har bestemt seg? Jeg mener, - som et stunt? Kle seg ut som noe, vaktmester eller lydmann eller lenestol eller noe? Tenk for en post det kunne blitt her etterpå.

18 januar, 2012 18:36  
Anonymous Fotograf sa ...

Dette har vært kjent på fotojournalisten.no siden midten av desember:

http://fotojournalisten.no/2011/12/sally-mann-til-dok-12-2/

18 januar, 2012 19:27  
Blogger Felix Features dispatches sa ...

Dok festivalene har vært en suksess og utsolgt de siste årene. PK bør kanskje vurdere å booke et større sted for Dok13, og høste litt mer av interessen omkring arrangementet.

18 januar, 2012 19:37  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jada, fotograf. Jeg ser det, jeg lenket til det i bloggposten min.

Og livetleker, jeg skal nok ikke stunte meg inn, heller ikke på svartebørsen.

Poenget mitt ligger nok nærmere Felix sitt. Hvis man er litt entusiast, er det da nok å bare dekke fagmiljøet sitt behov?

Vil man ikke da invitere inn de interesserte og få oppstuss om sitt flotte program? Leie seg større sted, hinte om et Fotografiens Hus.

Vis litt iver, liksom.

18 januar, 2012 20:00  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det var Anders Petersen som var her i høst som også glapp for meg.

18 januar, 2012 20:07  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg er ikke imponert over infoen heller. Har ikke sett et detaljert program for begivenheten. Det skal angivelig være workshops og foredrag osv, men det virker ikke som om noen har tatt seg bryet med å vise det fram for andre enn seg selv.

Favoritten min er posten "Her er programmet" på fotojournaisten.no fra i fjor. Det er ikke et program, bare en liste over fotografene som kommer. Amatørmessig. Jeg kan ikke ta fri fra jobben og bruke nærmere 1300 spenn på et festivalpass når det ikke finnes mer detaljert info. Og jeg ville ha vært tidlig nok ute.

18 januar, 2012 21:08  
Anonymous Anonym sa ...

Ref forrige kommentar. Er det noen som finner et egentlig "program" i denne teksten?: http://fotojournalisten.no/2011/12/dok-12-programmet-endelig-klart/

18 januar, 2012 21:13  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det ble lagt ut i dag. Jeg fant det ved hjelp av Marianne Gunderson på Google+.

Men altså, dette er jo heller ikke et program. Det står debatt. Ja, om hva? Og det er på samme måte en oppramsing av hvilke fotografer som er på hvilke dager. Men hva skal foregå? No information.

Og som du sier, man tar seg ikke fri fra jobb og betaler festivalpass uten å vite hva man får.

http://fotojournalisten.no/2012/01/dok-12-utsolgt/

18 januar, 2012 22:52  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden